mail a friend

english flag  german flag  french flag  spanish flag

Activiteiten / Art.1 i.s.m. Stoas..

Vilentum Hogeschool Workshop Teambuilding in de klas

Art.1 i.s.m. Stoas Wageningen

09.01.2015

Activiteit: Trainingen en workshops

In het kader van het landelijk programma Kies Kleur in Groen heeft Stoas Wageningen|Vilentum Hogeschool een aanbod ontwikkeld voor het groene onderwijs. Dit aanbod is ontwikkeld naar aanleiding van een verkennend onderzoek binnen groene scholen, waaruit verschillende thema’s naar voren zijn gekomen als het gaat om de behoefte voor nascholing. Om deze nascholing
mogelijk te maken hebben zij een aantal zeer ervaren trainers en deskundigen uit heel Nederland bereid gevonden om deze bijeenkomsten te geven. Art.1 is een van de trainingsinstituten en verzorgt voor dit project een workshop teambuilding in de klas.

Het thema ‘Open & stimulerende leeromgeving’
richt zich op de sociale veiligheid binnen de school, waar elke deelnemer zich verder kan ontwikkelen in een leeromgeving die geborgenheid biedt ongeacht zijn of haar herkomst, afkomst, religieuze overtuiging, seksuele geaardheid etc. Dit leertraject richt zich met name op docenten en teamleiders van scholen, maar is ook zeker interessant voor MT-leden omdat het ook gaat over de schoolcultuur.

Het doel van de bijeenkomst is het bevorderen van verbinding en vertrouwen tussen leerlingen onderling en docenten. De workshop draagt bij aan het creëren van een respectvolle en sociaal veilige (leer)omgeving. Docenten krijgen tools of handvatten die direct inzetbaar zijn in de klas en laagdrempelig toe te passen
zijn. Het betreft een interactieve workshop, waarbij docenten leren door te ervaren. Art. 1 gebruikt variaties van drama/rollenspellen,
dialoog- en vertrouwensoefeningen. Deelnemers ontvangen een naslagwerk waarin oefeningen met uitleg en doelstelling beschreven staan.

Gerelateerde artikelen

 

 

> zoek

Discriminatie? Vind een meldpunt in uw buurt of BelGelijk 0900 - 2 354 354

 

Volg Art.1

Art.1 is onder meer verbonden aan: